بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

معرفی دستگاه‎های سنگ شکن صنعتی | مشخصات کامل + مقایسه و بررسی

 

در صنعت معدن، سنگ های معدنی پس از استخراج وارد خطوط خردایش می‌شوند. خطوط خردایش معادن از تجهیزات مختلفی تشکیل شده که اصلی ترین آنها دستگاه های سنگ شکن صنعتی می‌باشند. این دستگاه ها با توجه به نوع سنگ معدن و همچنین نیاز پیمانکار، در انواع مختلفی طراحی و عرضه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی این دستگاه ها بپردازیم پس با ما همراه باشید.

سنگ شکن های صنعتی به چند دسته تقسیم می شوند؟

دستگاه های سنگ شکن با توجه به مکانیزم مکانیکی و محل قرار گیری در خط تولید، تقسیم بندی می شوند.

بررسی مکانیزم مکانیکی دستگاه های سنگ شکن صنعتی

سنگ‌شکن ها با شفت عمودی (VSI)

سنگ شکن های صنعتی با شفت عمودی برای استفاده به عنوان سنگ شکن مرحله ثانویه، سوم یا چهارم طراحی شده اند. این تجهیزات برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله تولید شن و ماسه با کیفیت بالا، سنگدانه های خوب شکل گرفته و مواد معدنی صنعتی مناسب هستند. این دستگاه‌ها همچنین می توانند برای شکل دادن یا حذف سنگ نرم از سنگدانه ها استفاده شوند. سنگ‌شکن های ضربه‌ای VSI برای تولید شن وماسه، خرد کردن کلینکر سیمان قبل از آسیاب، بهینه سازی مواد و کاربردهای بازیافت شیشه مناسب هستند.

کلیت کارکرد این تجهیزات، خرد شدن مواد و خوراک ورودی به وسیله‌ی شتاب‎‌گیری است. این امر توسط نیروی گریز از مرکز، بوسیله‌ی یک روتور است که در برابر حلقه سندان خارجی شتاب می‌گیرد. معروف‌ترین دستگاه‌های با شفت افقی که در گروه صنعتی ره گستر تولید می‌شوند:

  1. هیدروکن
  2. راک آن راک
  3. ماسه ساز خرگوشی
مکانیزم مکانیکی سنگ‌شکن با شفت عمودی

طریقه‌ی کارکرد سنگ‌شکن های با شفت عمودی

سنگ شکن ها با شفت افقی (HSI)

سنگ شکن صنعتی با محور افقی (HSI) یکی از محبوب ترین ابزارها برای تولید محصولات مکعبی شکل است. این سنگ شکن های صنعتی از انرژی ضربه ای برای خرد کردن مواد و خوراک ورودی استفاده می کنند.

کارکرد این گروه از دستگاه ها به این شکل است که روتور که توسط موتور هدایت می شود، با سرعت بالایی می چرخد. ابتدا در مرحله‌ی اولیه چکش‌های روی روتور به مواد ورودی ضربه میزنند و عمل خردایش را انجام می‌دهند. سپس مواد برای خرد کردن ثانویه به صفحه‌ی رو‌به‌روی چکش‌ها (سندان)، پرتاب می‌شوند. از ویژگی های این دستگاه قابلیت تنظیم فاصله‌ی چکش های درحال حرکت و سندان ها می‌باشد. گروه صنعتی ره گستر نیز اقدام به تولید تمام مدل‌های این خانواده می‌کند:

محصولات مرتبط: قطعات یدکی کوبیت

  1. سنگ شکن فکی
  2. سنگ شکن ضربه ای ( کوبیت )
    • کوبیت NS
    • کوبیت HS
    • پارکر
    • دو طرفه

۴ مدل سنگ شکن کوبیت

جزئیات مختصر در مورد ۴ مدل رایج سنگ‌شکن‌های کوبیت‌

محل قرارگیری دستگاه‌های سنگ شکن صنعتی

سنگ شکن های صنعتی با توجه به محل قرارگیریشان در خط تولید، به سه دسته اولیه، ثانویه و ثالثیه تقسیم میشوند. شکل نهایی محصول (ماسه) برای دارندگان کارخانه های آسفالت و بچینگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هرکدام از سنگ شکن های صنعتی برای فرآیند خاصی ( از نوع خردایش ) استفاده می‌شوند. سنگ شکن های اولیه در ابتدای راه خردایش هستند و توانایی کوچک کردن انواع سنگ ها را دارند. رایج ترین دستگاه برای ابتدای خط تولید، دستگاه سنگ شکن فکی می باشد اما از دستگاه های سوپریور و کوبیت ۲۴۰ نیز استفاده می شود.

پس از رد شدن از سنگ شکن های اولیه، وارد مرحله ی دوم خردایش میشویم که سنگ ها توسط سنگ شکن های ثانویه کوچکتر می‌گردند. این مرحله را می‌توان توسط دستگاه های کوبیت و هیدروکن انجام داد.

محصولات مرتبط: قطعات یدکی هیدروکن

پس از این مرحله با توجه به نیاز پیمانکار، اگر اندازه سنگ ها باز هم بزرگ بود می‌توان یک مرحله دیگر خردایش انجام داد. سنگ شکن های ثالثیه اکثرا در کارخانه های  تولید شن و ماسه به کار می‌روند. در این مرحله می‌توان از دستگاه های کوبیت hs-7، کوبیت دو طرفه، ماسه ساز خرگوشی و هیدروکن استفاده کرد. شما می‌توانید برای مشاوره‌ی رایگان با متخصصین گروه صنعتی ره گستر تماس بگیرید.

در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم دستگاه‌هایی که بالاتر معرفی کردیم را شرح بدیم و با یکدیگر مقایسه کنیم، با ما همراه باشید.

مقایسه و معرفی برخی از این تجهیزات

هیدروکن ها

هیدروکن نوعی سنگ شکن مخروطی است که می تواند در معادن به عنوان سنگ شکن اولیه یا ثانویه استفاده شود. ساختار محکم، قدرت بالا و ظرفیت خرد کردن سنگ، تنظیم آسان و هزینه تعمیر و نگهداری پایین از مشخصات انحصاری این سنگ شکن صنعتی می باشد. مکانیزم دستگاه هیدروکن بر اساس حرکت شفت اصلی و باز و بسته شدن شکاف V شکل بین تاپشل و باتمشل است. بار ورودی از بالا داخل این شکاف می‌ریزد و با بسته شدن شکاف، به بار ورودی فشار وارد می‌شود. در مقاله‌ی “صفر تا صد هیدروکن” مفصل و کامل این سنگ شکن صنعتی و قطعاتش رو مورد بررسی قرار دادیم. اگر در انتخاب ها و بررسی های خود تردید دارید، گروه صنعتی ره گستر با 20 سال سابقه در بازار دستگاه‌ها و قطعات معادن شن و ماسه آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ به صورت رایگان به شما عزیزان است.

سنگ‌شکن هیدروکن تولیدی گروه صنعتی ره گستر
سنگ شکن های فکی

سنگ شکن های فکی ماشینی از نوع فشرده سازی هستند که مواد را بین یک قطعه فولادی متحرک و یک قطعه فولادی ثابت خرد می کنند. آنها برای کاهش اندازه اولیه و گاهی ثانویه استفاده می شوند. فرآیند خردایش این سنگ شکن صنعتی به این صورت است که با پایین رفتن مواد بین دو فک، به دلیل کاهش فضا، مواد اولیه تحت فشار قرار می‌گیرند و به سایز های کوچکتر تبدیل می‌شوند. این کار توسط دو شانه فک ثابت و متحرک انجام می‌شود.این دستگاه به طور مداوم در معرض سایش می‌باشد. به همین دلیل از آلیاژ های فولادی ضدسایش در ساخت قطعات سنگ شکن فکی استفاده می‌شود. این امر موجب کاهش استهلاک در فرآیند سنگ شکنی و افزایش طول عمر قطعات می‌شود.

کوبیت ها

سنگ شکن کوبیت یا ضربه ای با نام سنگ شکن چکشی نیز شناخته می‌شود. این دستگاه یکی از ماشین‌آلات صنعتی است که در صنعت معادن و کارخانه های آسفالت کاربرد گسترده‌ای دارند. سنگ شکن ضربه‌ای ( کوبیت ) یا Impact crusher جزو دستگاه های با شفت افقی ( hsi ) هستند. این دستگاه از یک روتور که با زره و قطعات ضربه زننده بنام چکش پوشیده شده، تشکیل شده است. کوبیت ها به ۴ مدل تقسیم می‌شوند که هر کدام می‌توانند به عنوان سنگ شکن ثانویه و ثالثیه در خطوط خردایش بکار روند. چهار مدل اصلی این سنگ شکن صنعتی که در صنعت معادن شن و ماسه‌ی ایران بیشترین کاربرد را دارند، سنگ‌شکن کوبیت دورطرفه، کوبیت پارکر، کوبیت بهرینگر HS و کوبیت NS می‌باشد. در مقاله‌ی “انواع سنگ شکن کوبیت” به طور مفصل به شرح کامل این خانواده سنگ شکن صنعتی پرداخته‌ایم. ما در گروه صنعتی ره گستر با ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ رایگان به شما عزیزان کمک می‌کنیم تا بهترین و به صرفه‌ترین انتخاب رو در این تجهیزات داشته باشید. همچنین شما عزیزان می‌توانید برای سایر خدمات، توضیحات بیشتر و یا استعلام قیمت سایر دستگاه‌ها و قطعات یدکی با ما تماس بگیرید.

سنگ‌شکن یا ماسه‌ساز خرگوشی

از سنگ شکن های صنعتی با محور عمودی می‌باشد و به عنوان سنگ‌شکن ثانویه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در دو مدل “شفت کلفت T800” و “شفت نازک S800” می‌شود. عمده تفاوت ای دو مدل در ضخامت شفت اصلی و ضخامت ورق بدنه است. ورودی این دستگاه بین 20تا50 میلیمتر خروجی آن بین 0تا6 میلیمتر است. سنگ‌دانه و ماسه‌ی خروجی این سنگ شکن صنعتی به شکل تیز، چند وجهی و شکسته می‌باشد.

مزیت این سنگ شکن نسبت به سایر دستگاه ها هم رده‌ی خود در قیمت پایین و مناسب می‌باشد. این گزینه برای معادن تازه تأسیسی که با کمبود بودجه مواجهند بسیار مهم است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره رایگان برای انتخاب این ماسه‌ساز، استعلام قیمت دستگاه یا قطعات آن با ما تماس بگیرید.

ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. اگر سوال، نظر و یا پیشنهادی دارید، حتما در قسمت “دیدگاه” در انتهای صفحه با ما به اشتراک بگذارید و یا مستقیما با ما تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می‌توانید با مراجه به صفحه‌ی اینستاگرام ما در جریان جشنواره‌ها و تخفیف‌های دوره‌ای ما قرار بگیرید. ما در صفحه‌ی اینستاگرام گروه صنعتی ره‌گستر به صورت مرتب و روزانه تصاویر و ویدئو‌های محصولات، دستگاه‌ها و مرسولات را به اشتراک میگذاریم.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *