بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

سنگ شکن کوبیت

سنگ شکن کوبیت یا ضربه ای با نام سنگ شکن چکشی نیز شناخته می‌شود. این دستگاه یکی از ماشین‌آلات صنعتی است که در صنعت معادن و کارخانه های آسفالت کاربرد گسترده‌ای دارند. در مقاله‌ی انواع سنگ شکن های صنعتی” به معرفی سایر دستگاه های خانواده‌ی کراشر ها پرداختیم. در این مقاله سعی داریم به شرح کامل انواع سنگ شکن های کوبیت و ویژگی‌های هر یک و مقایسه‌ی آنها به یکدیگر بپردازیم. به دلیل نوسان بازار، برای استعلام قیمت ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کارکرد سنگ شکن کوبیت

سنگ شکن ضربه‌ای ( کوبیت ) یا Impact crusher جزو دستگاه های با شفت افقی ( hsi ) هستند. این دستگاه از یک روتور که با زره و قطعات ضربه زننده بنام چکش پوشیده شده، تشکیل شده است. در فرایند خردایش این دستگاه، سنگ های ورودی با سرعت محیطی حدود ۳۰ تا ۵۰ متر بر ثانیه با پرتاب به زره ( سندان ) مقابل خود و ضربه به آنها خرد می‌شوند. همچنین سنگ ها در برخورد با یکدیگر خرد می‌شوند. سندان ها در دو پایه در محفظه‌ی خردایش به دنبال هم قرار گرفته‌اند. فاصله سندان ها نسبت به چکش های در حال حرکت قابل تنظیم می‌باشد.

دیاگرام جانمایی محصول

 

در گروه صنعتی ره گستر این دستگاه و قطعات مصرفی، با توجه به نیاز شما تولید، تاُمین و تعمیر می‌شود.

 

جایگاه سنگ شکن کوبیت در خطوط خردایش

کوبیت ها به ۴ مدل تقسیم می‌شوند که هر کدام می‌توانند به عنوان سنگ شکن ثانویه و ثالثیه در خطوط خردایش بکار روند. این دستگاه ها کمتر به عنوان سنگ شکن اولیه کاربرد دارند، اما گاهی به این منظور استفاده می‌شوند.

این امر به دلیل آن است که اندازه‌ی محصول نهایی مسقیماً تحت تاثیر ظرفیت سنگ شکن می‌باشد. هرچه ظرفیت دستگاه کمتر باشد، محصول نهایی ریزتر است. برای دستیابی به محصول نهایی کوچکتر بایستی فاصله‌ی بین سندان و روتور را کاهش داد. این امر باعث افزایش بار برگشتی و محدود کردن تغذیه‌ی سنگ شکن می‌شود.

از طرفی دیگر اثر خرد کنندگی این دستگاه علاوه بر اندازه‌ی محصول نهایی، تحت تاثیر جرم و وزن مواد ورودی می‌باشد. این بحث را میتوان با یک مثال بهتر عنوان کرد؛ دستگاه سنگ شکن کوبیت با ظرفیت متوسط و اندازه ورودی ماکزیمم ۲۶۰ میلی‌متر روی سنگ X کار می‌کند. هدف نهایی محصولی با اندازه‌ی نهایی ۱۵ میلی‌متر می‌باشد. اگر دستگاه با ورودی ۷۰ میلی‌متر تاُمین شود راندمان بهتری خواهد داشت تا وقتی با ماکزیمم ورودی تغذیه می‌شود. حال که با کاهش اندازه‌ی ورودی، راندمان بالا می‌رود چرا بیشتر کاهش ندهیم؟ چون وزن! کاهش اندازه ورودی به مثلا ۳۰میلی‌متر باعث می‌شود جرم ورودی کاهش یابد و تاثیر ضربه‌ی دستگاه سنگ شکن کاهش می یابد.

 

۴ مدل سنگ شکن کوبیت
جزئیات مختصر در مورد ۴ مدل کوبیت

 

معرفی انواع کوبیت سنگ شکن

  • مدل اول از این دستگاه ها، سنگ شکن کوبیت دو طرفه می‌باشد.

سنگ شکن کوبیت دو‌طرفه یا ماسه ساز دو‌طرفه با میزان تولید بار مفید ۶۰ تن در ساعت و اندازه سنگ ورودی بین ۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر و خروجی بین ۰ تا ۸ میلی‌متر می‌باشد.

سنگ شکن کوبیت دو طرفه برای خردایش سنگ های کوهی و سنگ های نرم مناسب می‌باشد. این نوع سنگ شکن برای استخراج معادن، سیمان، مصالح ساختمانی و …مناسب است. این دستگاه برای خرد کردن موادی با سختی سایندگی زیاد مناسب نیست. بهتر است در مواقعی که مقدار سیلیس کمتر از 7% می باشد از این دستگاه استفاده شود. در صورت استفاده از آن برای خردایش موادی با مقدار سیلیس بیشتر و حتی ماسه سنگ ها، هزینه‌ی نگه‌داری و تعمیر دستگاه افزایش می‌یابد.

ورود سنگدانه ها، بار و مواد خیس به ماسه ساز ها موجب بریدن شفت یا “ خفگی دستگاه ” میگردد. از ویژگی های خاص ماسه ساز دو طرفه این است که میتواند مواد خیس را به عنوان ورودی بپذیرد و هیچ محدودیتی در این مورد ندارد.

سنگ شکن کوبیت دو طرفه شامل چکش، سندان، خشاب سندان، فنر چکش، روپوش روتور، ضربه گير، بغل بندها، زير بغل بند، پيچ و مهره ها، بلبرينگ و از همه مهم تر شفت و روتور مي باشد. این دستگاه جزو سنگ شکن های با شفت افقی (HSI) می‌باشد و به عنوان سنگ شکن ثانویه یا ثالثیه در خطوط تولید جانمایی می‌شود. گروه صنعتی ره گستر اقدام به تولید این دستگاه با بهترین کیفیت و کمترین زمان میکند. برای سفارش این دستگاه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

این دستگاه به دلیل اینرسی بالا، نیازش به نیروی محرک کم است و چون تعداد برخوردها در سرعت‌های بالا زیاد است، قدرت خرد کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد. این امر باعث می‌شود با اینکه قطعات مصرفی زیادی دارد اما از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. کوبیت دو طرفه این امکان را فراهم می‌کند که یک روز در میان کار کند و روز دیگر به آن استراحت داد. این امر موجب کاهش شدید استهلاک و افزایش کارایی و عمر مفید دستگاه می‌شود.

محصولات مرتبط: قطعات یدکی این دستگاه

سنگ شکن کوبیت دو طرفه در هر دو سمت دارای سندان می‌باشد و فاصله روتور با جا سندانی کمتر از سایر سنگ شکن های ضربه‌ای است. روتور این دستگاه دارای ۳ یا ۴ تیرک با ضخامتی حدود ۶۰ میلی‌متر و پره های ضد سایش است. چکش ها در اين ماسه ساز داراي ۳ شیار خشاب با ۶ لبه هستند تا آن که بتوانند در شش نوبت کار کردن قابل عوض کردن باشند و تا ۸۰٪ ظرفيت خود نيز مورد استفاده قرار بگيرند.

  • مدل دوم از سری سنگ شکن های کوبیت، سنگ شکن های پارکر هستند.

کوبیت پارکر، سنگ شکن های ضربه ای هستند که طراحی و تکنولوژی قدیمی تری نسبت به ۲ مدل NS و HS دارند و وزن بیشتری دارند. هنوز معدن هایی هستند که از این دستگاه به عنوان سنگ شکن ثانویه در خط خود استفاده میکنند. گروه صنعتی ره گستر این دستگاه را در دو مدل ۱۰۳ و ۱۰۴ تولید میکنند.

از این دستگاه برای خرد کردن مصالح کوهی یا رودخانه‌ای با خروجی سایزهای ۱۰-۱۵ سانتی‌متر استفاده میشود. شما می‌توانید برای سفارش این دستگاه یا مشاوره‌ رایگان با گروه صنعتی ره گستر تماس بگیرید.

مانند سایر دستگاه های سنگ شکن ضربه‌ای، کوبیت پارکر از یک روتور با ۲تا۶ ردیف چکش تشکیل شده که پره‌های چکشی با پرتاب خوراک ورودی به سمت جدار داخل سنگ شکن آنها را خرد می‌کنند. ‏این دستگاه برای خرد کردن سنگهای سخت مناسب می باشد.

دستگاه سنگ شکن کوبیت پارکر

مزایا و معایب

همانطور که ذکر شد سنگ شکن کوبیت پارکر قدیمی‌تر از سایر کوبیت‌های ضربه‌ای است. چیزی که باعث می‌شود این دستگاه همچنان در عرصه‌ی صنعت معادن باقی بماند این است که کوبیت پارکر، ماسه‌ی چند وجهی فوق‌العاده‌ای تولید میکند. برای کارخانه‌های تولید بتن و آسفالت این شاخصه بسیار مهم است.

پس کارخانه‌هایی که محصول این دستگاه رو به عنوان مواداولیه‌شون می‌خواهند، با انتخاب سنگ شکن کوبیت پارکر برای خطوط خردایش شان می‌توانند کیفیت بالایی رو ارائه بدهند. و اما آخرین عیبی که متقاضیان را در خرید این دستگاه مردد می‌کند، عدم قابلیت رگلاژ کردن چکش و سندان است. 

برای خرید و استعلام قیمت این محصول با شماره های زیر تماس بگیرید

پارکر ها، سنگ شکن های ضربه ای هستند که طراحی و تکنولوژی قدیمی تری نسبت به ۲ مدل قبلی دارند. هنوز معدن هایی هستند که از این دستگاه به عنوان سنگ شکن ثانویه در خط خود استفاده میکنند. شرکت ره گستر این دستگاه را در دو مدل ۱۰۳ و ۱۰۴ تولید میکنند.

  • مدل سوم از کوبیت های سنگ شکن، کوبیت های ” بهرینگر “ یا ” HS ” می باشند.

سنگ شکن کوبیت بهرینگر در حال حاضر جدید ترین تکنولوژی را در بین سنگ شکن های ضربه‌ای دارند. که در ایران به کوبیت‌های سری HS معروف هستند.

بطور خلاصه، مکانیزم کوبیت ها ( سنگ شکن ضربه‌ای )، پرتاب سنگدانه با شدت زیاد و برخورد آن با لاینر های داخلی دستگاه می‌باشد. سنگ شکن ضربه‌ای ( کوبیت ) یا Impact crusher جزو دستگاه های با شفت افقی ( hsi ) هستند. سنگ شکن کوبیت بهرینگر از یک روتور که با زره و قطعات ضربه زننده بنام چکش پوشیده شده، تشکیل شده است. در فرایند خردایش کوبیت اچ اس، سنگ های ورودی با سرعت محیطی حدود ۳۰ تا ۵۰ متر بر ثانیه با پرتاب به زره ( سندان ) مقابل خود و ضربه به آنها خرد می‌شوند. همچنین سنگ ها در برخورد با یکدیگر خرد می‌شوند. سندان ها در دو پایه در محفظه‌ی خردایش به دنبال هم قرار گرفته‌اند. فاصله سندان ها نسبت به چکش های در حال حرکت قابل تنظیم می‌باشد. اگر علاقه‌مند به مطالعه‌ی بیشتر در مورد این دستگاه هستید، حتما به صفحه‌ی “سنگ شکن کوبیت بهرینگر | کوبیت HS” مراجعه کنید.

سنگ شکن کوبیت HS

این نوع کوبیت ها در مقایسه با مدل کوبیت NS، از تکنولوژی ساخت بالاتری برخوردار هستند که باعث شده علاوه بر کاهش استهلاک، درصد شکستگی نیز افزایش یابد. بهرینگ ها در مدل های HS 14 – HS 10 – HS 7 ساخته میشوند که به ترتیب قابلیت پذیرش ۱۰۰ – ۱۸۰ – ۲۲۰ تن در ساعت را دارند.

  • مدل چهارم، کوبیت های “NS” که در تصویر زیر مشاهده میکنید.
کوبیت 120 تولید گروه صنعتی ره گستر

این نوع کوبیت در شرکت ره گستر در ظرفیت های ۸۰ تا ۲۴۰ تن در ساعت ساخته می شوند.

(1) دیدگاه

  1. Mark
    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

    Thanks for your blog, nice to read. Do not stop.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *