بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

مشخصات تکمیل نوار نقاله! (خرید، قیمت، ساخت، نوارنقاله بارگیری)

” نوار نقاله یک قسمت از سامانه‌ی انتقال مواد می‌باشد. این سیستم که به آن کانوایر تسمه‌ای هم گفته می‌شود، یکی از انواع متعدد سامانه‌های نقاله‌ای است.” در این مقاله قصد داریم صفر تا صد این موضوع شامل انواع نوارنقاله، خرید و قیمت، برند های مختلف آن و قطعات جانبی آن را به شما معرفی کنیم.

همچنین شما می‌توانید برای مشاوره‌ رایگان با مشاورین گروه صنعتی ره گستر تماس بگیرید.

۰۲۱-۵۵۷۸۸۲۹ ۰۹۱۲۴۷۵۹۶۰۷

نوار نقاله از جمله پرکاربردترین دستگاه در انواع صنایع می‌باشد که کار آن حمل و انتقال مواد، قطعات و لوازم است. این دستگاه در صنایع معدن، شن و ماسه، سیمان، پتروشیمی، فولاد، دارویی، غذایی، خودرو سازی و … کاربرد دارد. در این مقاله به بررسی جایگاه دستگاه نوار نقاله در صنایع معدن، شن و ماسه و سیمان می‌پردازیم.

مشاهده‌ی این محصول در سایت

کارکرد نوار نقاله

بطور کلی مجموعه‌ی دستگاه نوارنقاله تشکیل شده از یک تسمه که بر روی یک بستر فلزی یا غلطک سوار است. یک گیربکس تسمه‌ها را بر روی غلطک ها و رولیک ها به حرکت در می‌آورد. یک تسمه انتقال دهنده مواد یا نوارنقاله از یک تسمه پهن و تعدادی قرقره استفاده می‌کند و توسط غلطک‌ها یا سینی‌های صاف و مسطحی در طول مسیرش پشتیبانی می‌شود.

نوارنقاله

انواع نوارنقاله

نوارنقاله ها را می‌توان  از نظر 1-جنس تسمه 2-نوع انتقال مواد و 3-ظاهری تقسیم‌بندی کرد. ما با توجه به جنس تسمه می‌توانیم نوارنقاله‌های زنجیری، PVC و برزنتی داشته باشیم. این دستگاه از منظر نوع انتقال مواد نیز به دو گروه ساده و عاجدار تقسیم می‌شود. نوع ساده در سطوح یکسان و نوع عاج‌دار آن در سطوح شیبدار و زاویه‌دار کاربرد دارد. تمام مدل های نوارنقاله در گروه صنعتی ره گستر تهیه و در سریعترین زمان ارسال می‌شود. شما می‌توانید برای مشاوره‌ی رایگان با ما تماس بگیرید.

در ادامه به معرفی چند مدل متفاوت از نظر ظاهری را معرفی میکنیم:

نوار نقاله بالابر

نوار نقاله ها می‌توانند به طریق مختلفی تقسیم بندی شوند. پرکاربرد ترین نوع این دستگاه، نوارنقاله بالابر است که دارای دو مدل ثابت و متحرک می‌باشد. با توجه به کاربرد و جانمایی آنها مدل آن تغییر می‌کند. عرض تسمه نقاله عموما بین ۵۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰ یا ۱۲۰ سانتی متر انتخاب می‌شوند. این دسته از نوارنقاله ها بسیار شبیه نوارنقاله pvc است و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به سادگی مواد و کالای مورد نظر خود را به ارتفاع بالاتری از سطح زمین منتقل کنید. از نوار نقاله ثابت هنگامی استفاده می‌شود که انتقال و جابه‌جایی معدود و کم است و سرعت بالا اولویت ما است. از طرفی در نوار نقاله متحرک تمامی پارامترها را میتوانیم با توجه به نیاز خود تغییر دهیم. همین امر موجب افزایش بازدهی دستگاه نیز می‌شود.

نوار نقاله رولیکی

نوار نقاله غلتکی یا رولیکی که با این نوارنقاله موادی جابه‌جا می‌شوند که می‌توانند از نوع سخت باشند. نقش غلتک در این سیستم حفظ جهت حرکت بار است. وجود حداقل سه غلتک یا رولیک در این سیستم نیاز است. نوار نقاله رولیکی یا غلتکی  نوعی از کانوایر چرخ دار می‌باشد و معمولا برای کارهای سنگین و انبار کردن بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از نوارها برای سطوح شیب دار دارای محدودیت می‌باشند.

جابه‌جایی در این مدل به این صورت است که، رولیک های توخالی کل مسیر را تشکیل می‌دهند و از طریق حرکت آنها جابه‌جایی صورت می‌گیرد. این سیستم می‌تواند محصولات سنگین‌تری را نسبت به سایر مدل ها جابه‌جا کند.

نوار نقاله بارگیری

نوارنقاله بارگیری دارای انواع مختلفی است از جمله:

  • یک تکه مستقیم
  • دو تکه
  • سه تکه دم‌ دار

تمام مدل های نوارنقاله در گروه صنعتی ره گستر تهیه و در سریعترین زمان ارسال می‌شود. شما می‌توانید برای مشاوره‌ی رایگان با ما تماس بگیرید.

 

نوار نقاله زنجیری

در این مدل از نوارهای نقاله بجای استفاده از تسمه، از یک یا چند زنجیر که به صورت پی در پی در حال چرخیدن هستند استفاده می‌شود. این تفاوت باعث می‌شود علاوه بر استحکام و تحمل وزن بالاتر، شما تسمه‌ی منعطف تری داشته باشید. شما می‌تواند برای مشاوره‌ی رایگان در انتخاب خطوط انتقال خود با مشاورین گروه صنعتی ره گستر در ارتباط باشید. در این محصول از زنجیرها و پره‌های خاص و ویژه‌ای استفاده می‌شود که شما می‌توانید برای استعلام قیمت این قطعات با ما تماس بگیرید.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *